app-store-optimization-guide
/

App Store Optimization (ASO) Nedir? Nasıl Yapılır?

Akıllı cihazların kullanımı son yıllarda giderek artmaktadır. Telefon, tablet gibi cihazlarda geçirilen zaman boyunca çeşitli uygulamalar kullanılır. Sosyal medya uygulamaları, fotoğraf/video düzenleme uygulamaları veya yabancı dil öğrenmeye yarayan binlerce uygulama bizleri meşgul ediyor. İlk satın aldığınızda cihazla birlikte gelen uygulamalar yetersiz gelebilir. Bu sebeple, bazı uygulamaları IOS App Store veya Google Play Store gibi platformlardan indirebilirsiniz. Dünya çapında her dakika milyonlarca kullanıcı, sayısız arama yaparak isteği uygulamayı bulmaya çalışıyor. Google Play Store’da aradığınız uygulamayı anlatan bir anahtar kelimeyi yazdığınızda binlerce seçeneğin sıralandığını görürsünüz. Bu sıralama hangi kriterlere göre yapılıyor hiç düşündünüz mü? Arama motoru optimizasyonunda olduğu gibi, uygulama mağazalarında da sonuç sayfasındaki yerinizi etkileyecek çalışmalar yapılır. Uygulamanızın sıralanmasını etkilemek için, App Store Optimization kısaca ASO nedir? Nasıl yapılır?

ASO, mobil uygulamaların ve oyunların, uygulama mağazalarında daha fazla kişiye ulaşması amacıyla yapılan stratejik çalışmalardır. Kullanıcıların, uygulama arama sonuçlarında üst sıralarda yer alanlara tıklama oranı fazladır. Bu sebeple, ASO’da temel hedef üst sıralarda yer alarak, kullanıcının gözüne ilk çarpan ve indirilen uygulama haline gelmektir. Uygulama sahipleri ASO nasıl yapılır öğrenmek ve App Store sıralama faktörlerine göre içeriklerini planlamak istiyorlar.

ASO ve SEO Farkı

ASO nedir sorusuna çoğu kişi SEO tanımı yaparak yanlış cevaplar vermektedir. ASO mobil uygulamalar için yapılan çalışmalardır, IOS App Store ve Google Play Store için optimizasyon yapılır. Görünür olma ve dönüşüm oranına odaklanılır. Buna karşın, SEO ise web siteler için yapılan çalışmalardır, Google ve Yandex gibi arama motorları hedef mecralardır. Uygulama mağazalarında, oyunların ve uygulamaların hangi kriterlere göre sıralandığı konusunda net bilgiler bulunmamaktadır. ASO çalışmasında gözetilen sıralama faktörleri, SEO çalışmasındaki kriterler kadar açık değildir. SEO nedir neden gereklidir öğrenmeniz, ASO sürecini de daha iyi anlamanıza yardımcı olabilir.

ASO nedir nasıl yapılır

App Store Optimizasyonu ASO Nasıl Yapılır?

Uygulama mağazalarında 3 milyondan fazla uygulama olduğu bilinmektedir. Çok sayıda rakibin olduğu uygulama piyasasına girmek ve rakipler arasında görünür olmak zordur. Özellikle piyasaya yeni sürülecek bir uygulama için, öncelikle ASO nedir ve ASO nasıl yapılır öğrenilmesi faydalı olacaktır.

  • Uygulamanın ismi öncelikli öneme sahiptir. Amacına uygun ve özgün bir isim tercih edin.
  • Açıklama kısmında ve meta verilerinde anahtar kelimeye yer vermek gereklidir.
  • Uygulamanın günlük indirme sayısı sıralamayı etkilemektedir. Bunu artırmaya yönelik çalışmalar yapın.
  • Dönüşüm oranına sahip olmanız olumlu algılanır. Yüksek dönüşüm oranına sahip olmak için çalışmalar yapın.
  • Uygulamayı temsil eden logonun alakalı ve açıklayıcı olması önemlidir. Yaratıcı ve özgün logo tasarımına sahip olun.
  • Uygulamadan alınmış ekran görüntüleri, fotoğraf ve videolar etkileyicidir. Uygulamanızı değerli kılan ve gerekli gördüğünüz alanları görsellere eklemeyi unutmayın.
  • Puanlama ve yorumlar yeni kullanıcılar için büyük öneme sahiptir. ASO çalışmanız için de kullanıcıların geri bildirim vermelerini sağlayın.
  • Uygun kategoriyi seçmeniz uygulama mağazasında bulunmanızı kolaylaştırır. Uygulamanızın hangi kategoride listeleneceğini araştırma sonucunda belirleyin.