Sosyal Medya Pazarlamasının Günümüzdeki Önemi Nedir?
08/12/2020
/
Sosyal Medya Pazarlamasının Günümüzdeki Önemi Nedir?
Sosyal medya artık hayatımızın her yerinde boy gösteriyor. Önceden sadece bir arkadaş ve paylaşım etkileşim alanı olan sosyal medya mecraları artık bir iş platformu hatta başlı başına bir marka yönetim alanı olarak karşımızda. Günümüzde sosyal medya, platformun yalnızca sosyal ağ için kullanılmadığı, aynı zamanda markaların ve ürünlerin dijital olarak reklamını yapmanın harika bir yolu olduğu, en etkili ve en önemli sanal alan haline geldi. Sosyal medyanın gücü, bir paylaşım yaptıktan sonra saniyeler içinde çok sayıda kişiye ulaşmanızı sağlar. Üstelik etkili bir biçimde yönetildiği takdirde pazarlama maliyetlerinizi de azaltır.
Dünya nüfusunun neredeyse birçoğunu oluşturan milyarlarca çevrimiçi kullanıcı göz önüne alındığında ve basılı veya televizyon medya pazarlamasına kıyasla maksimum sayıda potansiyel alıcıya ulaşmanın mümkün olduğu düşünüldüğünde, pazarlamacıların bu dijital platformlarda pazarlama şansını kaçırmaları söz konusu olamaz.
Peki, özellikle işletmeler veya markalar için sosyal medya pazarlaması neden çok önemlidir?
Markalar açısından hedef kitleye daha etkin bir şekilde ulaşmak amacıyla müşterilerin yaygın olarak kullandığı platformları kullanmak önemlidir. Çünkü bu, onlara ulaşmak ve onları yapmış veya sağlamış olduğunuz hizmete çekmek için en iyi yöntemlerden biridir.
Bir işletme olarak, önemli potansiyel müşteriler yaratmanıza yardımcı olabilecek tüm tüketici alışkanlıklarından en iyi şekilde yararlanmak istersiniz. Sosyal medya kanalları, doğru zamanda doğru bilgilerle, doğru müşterileri çekmenize ve ürün veya markanızı potansiyel müşterilere doğru zamanda sunmanıza yardımcı olur.
İşletmeniz için sosyal medya pazarlamasının bir diğer önemi ise onlara hikâyenizi anlatma fırsatı bulabilmenizdir. Facebook veya İnstagram gibi sosyal medya mecralarından herhangi birinde bir işletme olarak çevrimiçi varlığa sahip olmak, hedef kitlenizle etkileşim kurmanın ve onlarla kişisel düzeyde gerçek bir bağlantı kurmanın en iyi yoludur. Bu da size hikâyenizi tüm takipçilerinize anlatma ve başarılarınızı, hayallerinizi, vizyonunuzu anlatma şansı verir. Bu sebeple sosyal medya, hedef kitlenizle etkileşime geçmenin size daha fazla görünürlük sağladığı ve hedef kitlenizi daha iyi anlamanıza yardımcı olduğu önemli bir yerdir.
Örneğin, sizi veya işinizi tanımayan insanlar için işinizi nasıl kurduğunuzu bilmek merak uyandırabilir ve böylece bu gönderiler aracılığıyla, hayallerinizi gerçekleştirmek için ne kadar çok çalıştığınız konusunda marka bilinirliğinizi oluşturabilirsiniz.
Diğer taraftan sosyal medya pazarlaması sayesinde küçük bir bütçe ile kitlenizi büyük bir oranda ve doğru bir strateji ile büyütebilirsiniz. Sosyal medya reklamcılığı, işletmenizi dijital olarak pazarlamanın en ucuz ve kolay yollarından biridir. Bu sosyal medya yönetim panelinde bulunan pek çok farklı reklam sunma aracıyla, bu fırsatı değerlendirebilir ve ürününüzü uygun maliyetli bir şekilde pazarlayabilirsiniz. Bunun yanı sıra sosyal medya pazarlamasının en iyi yanı, markanızı pazarlamak için reklamları veya reklam araçlarını gerçekten kullanmak zorunda olmamanızdır. Tutarlı davranarak ve kitleniz için ilgi çekici ve ilişkilendirilebilir içerikler yayınlayarak sosyal medya ağlarında bir sayfa olarak da büyüyebilirsiniz. Bu, en sık kullanılan anahtar kelimeleri kullandığınız ve sıralamalarınızı iyileştirdiğiniz SEO çalışmaları kullanılarak da yapılabilir. Dijital rekabet her zaman zirvede olduğundan, SEO çalışmalarını sosyal medya pazarlamasına destek olarak da yerinde tutmak isteyebilirsiniz. Sosyal medya pazarlamanız için etkili bir strateji belirlemek sayfanızda trafiği arttırmanıza yardımcı olacak ve bu da kullanıcıları web sitelerinize yönlendirecektir.
Sosyal medya pazarlaması sayesinde özel hedef kitlelerinizi oluşturabilirsiniz. İşletmeler, paylaştığınız içeriklerle kaç ziyaretçinin markanızla ilgilendiğini, herhangi bir harekete geçirici mesajı kaç kişinin tıkladığını ve varsa kaç tane satın aldığını görmek için sosyal medya panellerinde bulunan farklı araçlara erişebilirler. Bunun gibi istatistikler, ürününüzle ilgilenen ancak son anda alışveriş sepetlerini terk eden kişileri hedefleyebileceğiniz, özelleştirilmiş bir hedef kitle oluşturmanıza yardımcı olur.
Sosyal medya pazarlaması sayesinde günümüzde birçok marka, marka bilinirliklerini arttırarak, varlıklarını sürdürmektedir. Daha geniş bir tüketici kitlesini çekmek için, öncelikle potansiyel alıcılarınızın markanızdan haberdar olduğu bir marka bilinirliği yaratmanız önemlidir. Bu da ancak tüm potansiyel müşterilerin dikkatini çekecek ve onları markanızın varlığından haberdar edecek son derece yaratıcı ve görsel olarak çekici içerikler oluşturarak yapılabilir. Bu, kullanmayı seçtiğiniz sosyal medya ağlarından herhangi birini kullanan herkese marka adınızı yazdıracak uygun sosyal medya pazarlama stratejileri ve içerik pazarlama kampanyaları yoluyla yapılabilir.
İnsanları markanızdan haberdar edip harika bir imaj oluşturduktan sonra, markanızla veya oluşturduğunuz içerikle ilgili hedef kitlenizi daha sık fark edeceksiniz. Böylece, yalnızca sosyal medya profillerinize katılımı artırmakla kalmaz, aynı zamanda potansiyel müşterilerin alıcı olma şansını da arttırır. Bunun nedeni markanızla bağlantı kurmaları, hizmetlerinizin ve misyonunuzun farkında olmaları ve ürünlerinizi tanımalarıdır. Kitlenizle oluşturduğunuz bu güven sayesinde bir işletme olarak büyüyeceksiniz ve bu güveni Facebook, İnstagram, Twitter gibi sosyal medya ağlarında bu iş yolculuğunuz boyunca sürdürebileceksiniz.
Özetleyecek olursak; Sosyal medya güçlü bir platformdur. Ve bu fırsat girişimciler, pazarlamacılar ve hatta blogcular tarafından sonuna kadar kullanılırsa, bu dijital çağda bir işletme olarak büyük faydalar sağlayabilirsiniz. Son derece etkili bir sosyal medya varlığı oluşturmak, kitlenizi anında birbirine bağlayacak ikna edici ve çekici içerik oluşturmanın anahtarıdır.