blog-nedir
/

Blog Nedir?

Son yıllarda internetin hayatımızda yer almasıyla birçok alışkanlığımız değişti. Yazma alışkanlığı da bu değişenler arasında yer alıyor. Günümüzde birçok kişi fiziki olarak bir kağıt ve kalem aracılığıyla fikirlerini paylaşmıyor onun yerine blog, sosyal medya mecraları, web siteleri gibi dijital ortamları tercih ediyor. Peki, blog ne demek?

Blog Nedir?

Blog, bir veya birkaç kişi tarafından yönetilen, sık sık güncellenen bir online bilgi sitesi olarak tanımlanabilir. Günümüzde 570 milyondan fazla blog sitesi bulunuyor. Bu da aslında blogların tüm dünyada ne kadar yaygın olduğunu gösteriyor. 

Aklınıza gelebilecek her konu hakkında bir blog yaratılabilir. Blog yazarları genellikle kendi ilgi duydukları konularda paylaşım yapmayı tercih ederler. İşletmeler ise sundukları ürün ve hizmetlere odaklanarak kullanıcılarını bilgilendirmek isteyebilir. Amaç her ne olursa olsun bloglar bilgi vermeyi ve fikirleri paylaşmayı hedefler.

Blog Nasıl Yazılır?

Aslında blog metni yazmanın herhangi bir kuralı bulunmaz. Bunu bir günlük, bir gazete, bir dergi ya da bir deneme kitabı olarak görebilirsiniz. Yazıları düz metin olarak paylaşabileceğiniz gibi listeler oluşturarak da paylaşabilirsiniz. Blogda paylaşılacak bir metin yazarken en önemli nokta, okuyucuların ilgisini çekmektir. Bu nedenle hem verdiğiniz bilgilerin ilgi çekici olmasına hem de bu bilgleri ilgi çekici bir şekilde sunmaya gayret etmelisiniz. 

Temel Blog Yapısı Nasıldır?

Her blog kendine has bir tasarıma sahip olabilir. Ancak birçok durumda blogların izlediği genel bir şablon bulunur. Bu şablona göre bir blogda olması gereken bölümler şu şekilde sıralanabilir. 

  • Header – Bu bölümde menü ve navigasyon çubuğu yer alır.
  • Ana içerik – Bu bölümde blog gönderileri ve öne çıkan yazılar yer alır.
  • Yan çubuk – Bu bölümde sosyal medya paylaşım butonları, abone olma ve takip etme butonları bulunur.
  • Footer – Bu bölümde ise gizlilik politikası, iletişim bilgileri gibi detaylar bulunur.

Bloglar genel olarak bu yapıya sahip olsa da her blog kendine özgü bir tasarıma sahiptir. Ayrıca ihtiyaçlara göre bu yapıyı özelleştirmek, okuyucuların içeriğe daha kolay ulaşmasına yardımcı olacaktır. Bazı durumlarda bloglar e-ticaret sitesinde veya diğer sitelerde ayrı bir sekme olarak da yer alabilir. 

İşletmeniz Neden Blog Bölümüne İhtiyaç Duyar?

Son yıllarda neredeyse online dünyaya adım atmayan işletme kalmadı. Özellikle e-ticaretin her geçen gün daha da popüler hale gelmesiyle birçok işletme ürün ve hizmetlerini online olarak sunmayı tercih etti. İşte tam da bu noktada, blogların önemi ortaya çıktı. Çünkü firmanın sitesini destekleyen bir bloga sahip olmak, işletmenin online görünürlüğü açısından büyük fayda sağlar. Arama motorları sürekli güncel bilgiyle kendisini besleyen, ürün ve hizmetlerini detaylı ama düzenli bir biçimde anlatan web sitelerini daha fazla ve daha yukarıda listeleme eğilimindedir. Dolayısıyla, optimize, tüketicilerin sorularına cevap veren blog yazıları bir firmanın hizmet verdiği alanlarda daha çok ve daha yukarıda listelenmesine daha çok müşteriye ulaşmasına yardımcı olur.

1. Bir Blog İle Ürün ve Hizmetlerinizi Tanıtabilirsiniz

Bir işletme blog yazıları sayesinde sattığı ürün ve hizmetleri kolaylıkla tanıtabilir. Her ürün ve hizmete ayrı bir yazı hazırlamak uzun vadede daha fazla fayda getirecektir. Bu metinlerde ürünün teknik özellikleri, nasıl kullanıldığı ve kullanım alanlarına dair bilgiler sağlanabilir. Hizmet tanıtımı durumunda ise hizmetin nasıl sağlandığı ve ne gibi faydalar sunabileceği açıklanabilir. 

2. Bir Blog İle Kullanıcıları Bilgilendirebilirsiniz

Ürün ve hizmet tanıtımının yanı sıra kullanıcıları sektör konusunda da bilgilendirmek mümkündür. Sektörde meydana gelen yeni gelişmeler de blog metni için iyi bir konu seçeneği olacaktır. Ayrıca kullanıcıları sektörün genel dinamikleri hakkında da bilgilendirmek mümkün olur.

3. Arama Motorlarında Bir Blog ile Daha Yüksek Sıralamalar Elde Edebilirsiniz

Blog sahibi olmanın diğer bir faydası ise yukarıda belirtildiği üzere arama motorlarında daha yüksek sıralama elde etmektir. Böylece daha çok kelimede ilk sayfalarda listelenir, daha çok müşteriye ulaşırınız.

Unutmayın, Mediarossa Dijital Pazarlama olarak senelerdir başarıyla yürüttüğümüz content marketing hizmetlerimiz ile sizi potansiyel müşterilerinize ulaştırır, kalıcı, ölçülebilir sonuçlar almanızı sağlarız. İçerik Pazarlama sürecimizin nasıl çalıştığı hakkında bilgi almak için linki tıklayabilirsiniz.