pexels-pixabay-39284
/

E-Ticaret Sitesi Tasarımı Nasıl Olmalıdır?

İçinde bulunduğumuz dijital dönüşüm çağında alışveriş alışkanlıklarımız da dönüşüme uğramıştır. Ürün ve hizmeti fiziki yerinde görmek ve satın almak yerine, internetten ziyaret etmek tercih ediliyor. Ülkemizde ve dünyada ortalama olarak 10 kişiden 7’si internetten alışveriş yapmaktadır. Bu yüzdendir ki e-ticaret şirketi kurmak ve online satış yapmak birçok girişimcinin ortak hedefi oldu. Küçük-büyük çoğu işletme, çevrimiçi pazaryerlerinde yer almaya veya kendilerine ait e ticaret sitesi açma girişiminde bulundu. Gelirinizi doğrudan belirleyecek olan sitenizin tasarımının çok önemlidir. Siz de e ticaret sitesi yaptıracaksanız ve hangi kısımlara önem vermeniz gerektiğini bilmiyorsanız, e ticaret web tasarımı nasıl olmalıdır, hangi ögelere yer verilmesi gereklidir bu içerikten öğrenebilirsiniz. E ticaret web tasarım fiyatları bütün bu ögelerin kullanımına göre değişiklik göstermektedir. Ayrıca, sayfaların ve ürünlerin sayısı da tasarım ücreti etkilemektedir.

E- Ticaret Sitesinde Bulunması Gerekenler

Arama çubuğu

Sitenizi ziyaret eden kişiler zevklerine veya ihtiyaçlarına göre ürünleri satın almak isteyecektir. Müşterileriniz belirli bir ürün veya kategoride hizmet/ürün arıyor olabilir. Yani ne aradığını bilen ziyaretçiler için sitede istediğine kolayca erişmek önemlidir. Bunun için bir arama çubuğuna yer vererek müşterilerinizin site deneyimini üst düzeye taşıyın.

Alışveriş sepeti

Kullanıcı, sitede gezinirken beğendiği ürünleri bir arada görmek ister. Bu amaçla e ticaret site kurulumu yapılırken alışveriş sepeti de oluşturulur. Kullanıcı deneyimine göre sayfanın uygun bir yerine yerleştirilir.

Güvenli ödeme alt yapısı

Sepetindeki ürünlerden emin olan ve sipariş vermekte karar kılan ziyaretçi, ödeme sistemine yönlendirilir. Bu aşamada, 10 kişiden 4’ünün satın almaktan vazgeçip siteyi terk ettiği görülmüştür. Ziyaretçilerin satın alma eylemini tamamlaması için ödeme adımlarını olabildiğince kısa ve sade olmalıdır. E ticaret web sitesi her kitleden insanın kolaylıkla ürün satın alabileceği bir ödeme alt yapısına sahip olmalı, kişileri “kolay öde”, “hızlı öde” gibi butonlarla sitede tutabileceğiniz ögelere yer verilir.

Müşteri yorumları

Ürün/hizmet sayfanıza müşteri yorumları eklemek, daha önce satın almış kişilerin puanlama ve yorumlarıyla potansiyel müşterilerinizi etkileyecektir. Kişiler kendinden önce ürün/hizmeti deneyimleyen kişilerin yorumlarını dikkate alma eğilimindedir. Olumlu geri bildirimler satın alma kararında etkili olurken; olumsuz olanlara nasıl yanıt verdiğiniz ve çözüm sunduğunuz da görüleceği için itibarınızı yönetebilirsiniz.

E- Ticaret Sitesinde Bulunması Gerekenler

E- TİCARET SİTESİNDE BULUNMASI GEREKENLER

İletişim ve destek sayfası

Müşterileriniz herhangi bir konuda soru işaretlerini gidermek için sizinle kolayca iletişim kurabilmek isterler. Bu yüzden ziyaretçilerin size soru sorabileceği ve cevap verebileceğiniz bir destek sayfası oluşturulabilir. Bunun dışında haritalardaki konumu, WhatsApp, e-posta, telefon gibi iletişim kanallarına ait bilgiler de sitede kolayca bulunacak bir yere yerleştirilmelidir.

Hızlı Yüklenen Bir E-Ticaret Sitesi Olmalı

Web sitelerde açılma ve yüklenme hızı kullanıcılar için önemlidir. Hiçbir ziyaretçi birkaç saniyeden fazla sitenin yüklenmesini beklemek istemez ve siteden çıkar. Ayrıca arama motorundaki sıranızı etkiler.

Mobil Uyumlu E Ticaret Sitesi Olmalı

E ticaret sitesi açma fikriniz varsa bu sitenin sadece masaüstünde değil mobil cihazlardan da sıkça ziyaret edileceğini unutmayın. Hatta günümüzde çoğu kullanıcı telefon, tablet gibi mobil cihazlardan web sitelere erişim sağlıyor. Siteniz her ekranda uyumlu görünmeli, aksi halde içeriği bozuk halde gören ziyaretçiniz sizden hizmet almak istemeyecektir.