/

Google ADS’in En Önemli Metriği Olan Kalite Puanı Nasıl Arttırılır?

Google ADS'in en önemli metriği Kalite Puanıdır. Tıklama almak için her açık attırmaya çıktığınızda "Maliyet X Kalite Puanı " ile elde edilen bir puan sayesinde rakiplerinizin önüne geçiyorsunuz.

Bunun tek artısı rakiplerinizin önüne geçmek değil bazen tıklama için rakiplerinizden daha az maliyet ödemek de olabilir.

Peki bunu nasıl sağlayacağız ? Kalite puanını arttırmak için Google'ın bizlere sunduğu rehberi hep beraber inceleyelim. İlk olarak Kalite Puanı tam olarak nedir ?

1)Kalite Puanı nedir?

Google Kalite Puanı, 1’in en düşük 10’un en yüksek olduğu bir puanlama sisteminde, anahtar kelimelerinizle arama yapan kullanıcıların reklamınız ve açılış sayfanızda elde ettiği genel kullanıcı deneyiminin derecesidir. Kalite Puanı’nı uymanız gereken katı bir kural değil reklamlarınız ve açılış sayfanızın potansiyel müşterileriniz için faydalı olup olmadığını gösteren bir rehber gibidir. Anahtar kelimelerinizin Kalite Puanı’nı kontrol etmenin birkaç farklı yolu bulunuyor. Kalite Puanı’nı ekileyen etmenleri şöyle sıralayabiliriz:

Beklenen Tıklama Oranı (TO): Bir kullanıcının, yazdığı anahtar kelimeler sonucu karşısına çıkan reklamınıza tıklama olasılığı nedir?

Reklam Alaka Düzeyi: Belirli bir anahtar kelimeyle arama yapıp reklamınızı gören bir kullanıcı onu anlamlı buluyor mu?

Açılış Sayfası Deneyimi: Açılış sayfasındaki bilgi reklamın içeriğiyle uyumlu mu?

Eğer anahtar kelimelerinizden beklediğiniz sonucu alamıyorsanız bunları bilmek Kalite Puanı’nızı artırmanızı sağlar.

Kalite Puanı’nızı Nasıl Artırabilirsiniz?

Kalite Puanı’nızı artırmak istiyorsanız yukarıda bahsettiğimiz etmenlere hem tek tek hem de toplu halde bakabilirsiniz. Google anahtar kelimelerinizin Kalite Puanı’nı belirlemek için özel bir sistem kullanır. Bu yüzden Kalite Puanı’nızı artırmak için anahtar kelimelerinizde, reklamlarınızda ve hatta web sitenizde bazı düzenlemeler yapmanız gerekebilir. Şimdi bunların her birini nasıl geliştirebileceğinize bakalım.

2)Beklenen Tıklama Oranı’nı (TO) artırma

Beklenen Tıklama Oranı bir kullanıcının seçtiğiniz anahtar kelimeler sayesinde çıkan reklamınıza tıklama olasılığıdır. Potansiyel müşterilerin ürünü ararken kullandığı sözcüğün reklamlarınızda tercih ettiğiniz kelimeyle tamamen eşleştiğini varsayar ve cihaz türü ile açık artırma anı (teklifin verildiği gerçek zaman) gibi başka herhangi bir etmeni hesaba katmaz. Anahtar kelime performansınıza bakarken beklenen tıklama oranlarıyla ilgili aşağıdaki durumlardan birini görebilirsiniz.

  • ‘Ortalama’ veya ‘ortalamanın üstü’ - Google Ads’deki diğer tüm anahtar kelimelerle karşılaştırıldığında ilgili anahtar kelimenin beklenen tıklama oranında önemli bir sorun olmadığı anlamına gelir.
  • ‘Ortalamanın altı’ - Reklam metninizi en iyi performans gösteren anahtar kelimelerinize benzeyecek şekilde değiştirmeniz gerektiği anlamına gelir.

‘Ortalamanın altı’ durumundaki anahtar kelimelerinizin reklam metnini değiştirirken reklamlarınızdaki anahtar kelimeleri kullanabilirsiniz. Diyelim ki çorap satıcısısınız ve bir kullanıcı “puantiyeli çorap” araması yapıyor. Reklam grubunuza şu anahtar kelimeleri ekleyebilirsiniz: puantiyeli çorap, puanlı çorap, benekli çorap, desenli çorap, renkli çorap. Yeterince iyi olmayan bir reklam örneği verelim:

Nil’in Çorap Dükkanı

Reklam - Geniş Çorap Koleksiyonumuzu Keşfetmek İçin Bugün Web Sitemizi Ziyaret Edin, %50 İndirimden Faydalanın!

Bu reklam, müşterinin kullanabileceği anahtar kelimelerden hiçbirini içermiyor. Daha iyi bir reklam örneği vermemiz gerekirse:

Nil’in Çorap Dükkanı - En Renkli Çorap Modelleri

Reklam - Puantiyeli Çoraplarımızı Görmek İçin Bugün Web Sitemizi Ziyaret Edin. Daha Fazla Bilgi Edinin!

İşte tam da bu noktada iki ya da daha fazla reklam grubu kullanmanın faydasını görebilirsiniz. Her bir reklamınızda seçtiğiniz anahtar kelimelerden birkaçını kullanarak beklenen tıklama oranını artırabilirsiniz.

Beklenen tıklama oranını artırmak için seçtiğiniz anahtar kelimelerin tamamını değiştirmeniz de gerekebilir. İnsanların arama yaparken kullanmadığı anahtar kelimeleri silebilir ya da bir anahtar kelime teşhisi yaparak reklam grubunuza farklı anahtar kelimeleri ekleyebilirsiniz.

3)Reklamınızın alaka düzeyini artırma

Reklamınızın Google Ads alaka düzeyini yükselterek de Kalite Puanı’nı artırabilirsiniz. Reklam alaka düzeyi, reklamınızdaki mesajın anahtar kelimelerinizle eşleşme seviyesini belirler. Bu özelliği açısından beklenen tıklama oranına benzer. Bu kategori için de ‘ortalama’, ‘ortalamanın üstü’ ve ‘ortalamanın altı’ durumları geçerlidir.

Nil’in Çorap Dükkanı’nın anahtar kelimelerine tekrar bakalım: puantiyeli çorap, puanlı çorap, benekli çorap, desenli çorap, renkli çorap. Ortalamanın altı durumundaki bir reklamda şu metin yazabilir:

Nil’in Çorap Dükkanı

Reklam - Ayaklarınıza Uygun Çoraplar İçin Bugün Mağazamızı Ziyaret Edin!

Bu örnektekinden daha özel bir reklam metni hazırlarsanız reklamınızın seçtiğiniz anahtar kelimelerle daha alakalı olmasını sağlarsınız. Daha iyi bir reklam örneği vermemiz gerekirse:

Nil’in Çorap Dükkanı - En Renkli Çorap Modelleri

Reklam - En Renkli Çoraplar İçin Bugün Nil’in Çorap Dükkanı’nı Keşfedin, %50 İndirimden Faydalanın!

4)Açılış sayfası deneyimini iyileştirme

Anahtar kelimelerinizin Kalite Puanı’nı iyileştirmeye çalışırken bu kelimeleri açılış sayfanızdaki metinle ve sayfanın genel kullanıcı deneyimiyle karşılaştırmalısınız. Açılış sayfanız reklamınıza tıklayan insanlar için ne kadar faydalı? Sayfanız iyi düzenlenmiş mi? Metni kullanıcıların arama yaparken kullandığı sözcüklerle alakalı mı? Sayfadaki talimatlar yeterince açık mı?

Nil’in Çorap Dükkanı örneğine dönüp yukarıdaki iyileştirilmiş örneklerden birini tekrar verelim:

Nil’in Çorap Dükkanı - En Renkli Çorap Modelleri

Reklam - Puantiyeli Çoraplarımızı Görmek İçin Bugün Web Sitemizi Ziyaret Edin. Daha Fazla Bilgi Edinin!

Bir kullanıcı en iyi performans gösteren anahtar kelimelerinizden biri olan “puantiyeli çorap” ile arama yapıp reklamınıza tıkladığında web sitenizde çizgili ve düz çoraplar bulursa açılış sayfanız arama yapan kişi için faydalı değil demektir.

Bu kişinin aradığı sözcükle uyumlu ürünlerle karşılaştığını düşünelim. Ancak açılış sayfanızda puantiyeli çorabın kendisi göründüğü halde hakkında yeterli bilgi yoksa, kullanıcıyı bir açılır pencere yağmuruna tutuyorsanız ya da siteniz çok yavaş yükleniyorsa potansiyel müşterinizin kullanıcı deneyimi yine olumsuz yönde etkilenir. Bu da işletmeniz ve ürünlerinizden uzaklaşmalarına neden olur. Bu yüzden müşterilerinize daima net yönlendirmeler, işe yarayan bilgiler ve alakalı linkler sunmalı; alışveriş sepetini ve iletişim bilgilerinizi sitenizin kolayca bulunabilecek yerlerinde konumlandırmalısınız.

Google ADS Kalite Puanı

5)Kalite Puanı’nı artırmak için anahtar kelimelerinizi gruplandırma

Reklamlarınızı ve anahtar kelimelerinizi oluştururken reklam grupları da oluşturabilirsiniz. Tek bir grup yapıp tüm kelimeleri onun içine koymaktansa birkaç farklı reklam grubuyla daha alakalı kategoriler hazırlayabilirsiniz.

Nil’in Çorap Dükkanı için örnek reklam grupları yazalım:

Reklam grubu: çorapReklam grubu: tuhafiyeReklam grubu: ayak bakımı
ÇorapTuhafiyeAyak bakımı
Puantiyeli çorapNaylon çorapAyakkabı astarı
Puanlı çorapKülotlu çorapSu toplama bakımı
Benekli çorapKorseli çorapAyak yara bandı
Desenli çorapDizüstü çorapHafızalı köpük astar
Renkli çorapTaytAyakkabı bağcığı

Anahtar kelimelerinizi küçük ve toplu reklam gruplarına bölerek açılış sayfanızla daha alakalı reklam metinleri yazabilirsiniz. Kalite Puanı’nı artırmak, açılış sayfanızla uyumlu anahtar kelime seçmek ve gruplandırmak; açılış sayfanız ve anahtar kelimelerinizle uyumlu reklam metinleri yazmak ve potansiyel müşterileriniz için faydalı açılış sayfaları hazırlamak kadar kolay.

Evet Rehberimiz bu kadardı. Umarız sizin için de faydalı olmuştur. Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere !