Sağlık Sektöründe Dijital Pazarlamanın Yükselişi
Sağlık Sektöründe Dijital Pazarlamanın Yükselişi
Sağlık sektörü her zaman yükselişte olan bir sektör olarak biliniyor. İnsan hayatının her döneminde tıp hizmetleri zaruri olarak veya istek dahilinde, temel bir ihtiyaçtır. Toplumun tamamını kapsayıcı olan tıp sektörü ise diğer sektörlerden farklı bir ekosisteme sahiptir bunun sonucu olarak daha farklı bir pazarlama stratejisi benimser. Hayatın çoğu alanında satın alınan pek çok şey memnuniyetsizlik sonucu iade edilebilir, alınan hizmetler durdurulur. Netice olarak yapılan hatalardan dönmek kolaydır. Bilakis tıp sektöründe bu durum böyle değildir. Alınacak tıp hizmetleri müşteri portföyünde güvenilir bir hizmet olmadıkça çoğu müşteri hizmet almayı talep etmeyecektir.
Sağlık sektörünün gelişmesi ve halkla ilişkilerde internet kullanıcılarını dahil etmesi sağlık çalışanlarına ve sağlık kurumlarına duyulan güveni artırıcı bir etkidedir. İnstagram’da veya Youtube da sağlık kurumları marka bilinirliklerini artırmak ve ziyaretçilerinin memnuniyetini paylaşmak için bulunuyor. Buralar aynı zamanda reklam vermek için doğru sosyal medya kanallarıdır.
Dijital Pazarlama Sonrası Tıp Sektörü
Bu tarz ‘yeni dijital pazarlamaya’ geçilmeden önce doktorların ve hastanelerin kendini duyurması pek olasılıklı değildi. Çoğu hastane yereldi ve bunun dışındakiler zaten zincir olan ve isim yapmış kurumlar veya kişilerdi. Günümüzde ise örneğin bir estetisyen veya ortodondist için bile mesleğiyle tanınmak çok daha kolay. Yaptığı işi ve varlığını duyurmak için digital pazarlama en etkili yoldur.
Bir tıp kurumuysanız kurumunuza bir yüz kazandırmak için, olanaklarınızı veya farklı yöntem ve cihazlarınızı halkla paylaşmak için sosyal medya biçilmiş kaftandır. Burada önemli olan nokta ise sizinle ve ürünle/hizmetle ilgili kişilere ulaşabilmek. Doğru pazarlama uzmanları bunun için internetin gücünden yararlanır ve sizi tam olarak doğru kitleye yönlendirir.
Sosyal medya veya dijital pazarlama uzmanlarının kullandığı bazı özel uygulamalar ve bilgiler, dahilinde internetin dinamizmini bilmeden de internette varlığınızı sürdürebilirsiniz. Ayrıca bu durum Google ADS gibi pahalı bir yöntemden çok daha kalıcı olacaktır. Size gelen gerçekten sizinle ve sunduğunuz tıp hizmeti/ürünü ile ilgilenen kişiler olacaktır.
Klinikler ve Yeni Nesil Pazarlama
Sağlık hizmetlerinde yeni nesil pazarlama kullanarak artık bir klinik bile köklü bir sağlık kuruluşu karşısında tercih edilebilir hale getirilebilir. İyi haber şu ki sosyal medya kimliğinizin iyi olması hastalarınızı etkiler. Buna ilaveten sunulan hizmetle ilgili videolar, içerikler veya profil fotoğrafları; hastaları sizi ziyaret etmeleri için ilgili ve güvenilir kılar.
Sağlık pazarlaması bir ürün pazarlamaktan biraz daha fazla uzmanlık gerektirebildiğinden daha proaktif bir pazarlama uzmanı bulmak süreci kolaylaştırır. Sizin için içerik üretecek, ürün ve reklam yerleştirmeleri yapacak bir pazarlama uzmanı en büyük yardımcınız olacaktır.
Zaman zaman internet kimliğinizi güncellemek, memnuniyetsiz ziyaretçilerin olumsuz yorumları yerine olumlu bir imaj kazanmak, iletişim formları ile ilgili müşterilerin iletişim bilgilerini almak ve çok daha fazla pazarlama yöntemi içerebilir.
Amerika’da yapılan bir araştırma gösterdi ki Amerikalı vatandaşların %83’ü sağlık ile ilgili bilgileri sosyal medya da arıyor. Bu açıdan tıp sektöründe sosyal medyanın gücü günümüzde yadsınamaz olmaktadır. Pazarlamanın önceliklerinden birisi müşteriyi yerinde bulmak ve kazanmaktır.
Günümüzde sosyal medya kullanım zamanı düşünüldüğünde, sosyal medyanın neden ticaret için de kullanılmayacağı ya da kullanılması gerektiği düşünülmelidir.
Sosyal medyada sağlık pazarlaması nasıl olmalıdır?
Tıp konusu çok hassas olduğundan elbette pazarlama konusunda aynı hassasiyet elzemdir. Ancak daha önce deneyenler bunun bir yolunu bulmuş olabilir. Sağlık bir yandan ciddi bir konu iken bazı alanlarda daha az ciddiyet gerektirebilir.
Reklamlar daha çok bu konular üzerine yoğunlaşır. Örneğin mevsimsel grip için öneriler, aşılar, rutin kontroller, check-up, gebe izlemi vb. Bu alanları keşfedip, bir marka yüzü olarak öne çıkararak dikkat çekmek mümkün. Sonrasında ise bir video şablonu kullanarak burada ki gibi istenilen mesaj kitleye verilebilir.
Sosyal medya tıp pazarlamasında dikkat edilmesi gereken konu her platformun dinamiklerini bilmek veya bununla ilgili pazarlama uzmanlarından yardım almaktır. Anlatılmak istenen şey Facebook’un daha çok ilişkisel yönleri ön planda iken, Linkedin bağlantılarla ve İnstagram daha çok görsellerle ilgilidir. Yani her platformda kullanılacak araçlar farklı olmalıdır.
Sağlık Sektöründe Yurtdışı Pazarlamasının Önemi
Türkiye’de hızla yükselen tıp turizmi beraberinde birçok açmazı getirdi. Yabancı ziyaretçiler Türkiye’de ki konaklama, ödeme kolaylığı, iyi sağlık koşullarını tercih ederek tıp turizmini gerçekleştirmekte. Burada etkili olan bir diğer faktör ise kurumların yurt dışında yürüttükleri kampanyalardır.
Sürekli iyileşen ve ilerleyen konumda olan Türkiye tıp turizmi yeni nesil pazarlama içinde bir potansiyele sahip olmakla birlikte orta ölçekli kurumlara da fırsatlar sunuyor.
Dijital pazarlama araçlarının etkin kullanımı nasıl olmalıdır?
Çoğu şirket ve varlık sahibinin bildiği gibi pazarlama baştan sona tasarımsal bir süreçtir. Bu tasarım aşamalı olarak ilerler ve sonuçlanır. Sadece pazarlama ya da günümüzde ki adıyla pazarlama reklam vermekten daha genel bir tanımdır. SEO ve SEM uzmanlığı, yeni kanallar açmak, iletişim formları oluşturmak, harekete geçirici reklam mesajları oluşturmak, medya oluşturmak,
Google PPC ile ürünleri kitleler için aktif etmek, itibar yönetimi vd. Görüldüğü gibi sosyal medya veya internet pek çok içeriği üretmek, yaymak için ideal bir ortam olmanın yanı sıra pazarlama için benzersiz bir araç olarak tercih edilmekte. Farklı ihtiyaçlara farklı çözümler geliştirerek, bu pazarlamanın önünü açabilecek potansiyel ve pratikliğe sahiptir.