Sosyal-Medya-Pazarlama_
/

Sosyal Medya Pazarlama Nedir?

Sosyal Medya Pazarlama, markanızı oluşturmak, satışları ve web sitesi trafiğini artırmak için hedef kitlenizle bağlantı kurmak adına sosyal medya platformlarının kullanılmasıdır. Bu, sosyal medya profillerinizde harika içerik yayınlamayı, takipçilerinizi dinlemeyi ve onlarla etkileşim kurmayı, sonuçlarınızı analiz etmeyi ve sosyal medya reklamları yayınlamayı içerir.

Ana sosyal medya platformları olarak Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest, YouTube, Snapchat ve TikTok sayılabilir. Tabi ki Sina Weibo, VK, OK.RU, Pixnet gibi dünyanın belirli lokasyonlarında çok tercih edilen farklı sosyal mecra platformları da bulunmaktadır.
Ayrıca, işletmelerin yukarıda listelenen sosyal medya platformlarından en iyi şekilde yararlanmalarına yardımcı olan bir dizi sosyal medya yönetim aracı da vardır.

Sosyal medya pazarlaması ilk olarak yayıncılık ile başlamıştır. İşletmeler, web sitelerine trafik ve satış oluşturmak için içeriklerini sosyal medyada paylaşıyorlardı. Ancak sosyal medya, yalnızca içerik yayınlamak için bir yer olmanın çok ötesinde olgunlaştı.

Günümüzde işletmeler sosyal medyayı sayısız farklı şekilde kullanıyor. Örneğin, insanların markası hakkında ne söyledikleriyle ilgilenen bir işletme, sosyal medya konuşmalarını izler ve ilgili sözlere (sosyal medya dinleme ve katılım) yanıt verir. Sosyal medyada nasıl performans gösterdiğini anlamak isteyen bir işletme, sosyal medyadaki erişimini, katılımını ve satışlarını bir analiz aracı (sosyal medya analizi) ile analiz eder. Belirli bir kitleye geniş ölçekte ulaşmak isteyen bir işletme, yüksek hedefli sosyal medya reklamları (sosyal medya reklamcılığı) yayınlayabilir. Bu çok yönlü teknoloji sizi amacınıza götüren bir yolda harika bir araçtır.

Öncelikle sosyal medya pazarlamada sıklıkla kullanılan birkaç temel terime değinelim.

İçerik: Sosyal medya platformlarında yayınlanan her şey bir içeriktir. Bu bir resim olabilir, video olabilir ya da sadece bir metin olabilir.
Htag: Hashtag, içerik için bir etikettir. Belirli bir konuyla ilgilenen diğer kişilerin aynı konuyla ilgili içeriği hızlı bir şekilde bulmasına yardımcı olur. “#” sembolü ile başlar, birden fazla kelime kullanılacaksa arada boşluk verilmez.
Etkileşim: Kısaca, bir paylaşıma yapılan beğeniler ve yorumlar ya da o paylaşımın başkalarıyla paylaşım sayısı etkileşimin temel paydaşlarını oluşturur. Bir başka deyişle, sosyal medya etkileşimi, yorumların, beğenilerin ve paylaşımların ölçümüdür.
Hedef Kitle: İçeriğinizle ulaşmak istediğiniz insan grubudur.
Takipçi: Sosyal medyadaki gönderilerinizi kendi özet akışında görmek için abone olan bir kullanıcıdır..
Sıklık: Reklamınızın hedef kitlenizdeki ortalama kullanıcıya kaç kez gösterildiğini ifade eden bir Facebook/Instagram reklamcılık terimidir.
Gösterim: Gönderinizin kullanıcıların akışlarında kaç kez gösterildiğini ölçen bir sosyal medya metriğidir. Erişimden farklı olarak, gönderinize bir kişi birden fazla kez baktıysa, her biri toplam sayının içerisine dahil edilir.
Erişim: Gönderinizi kaç kişinin gördüğünü söyleyen bir sosyal medya metriğidir. Bir kullanıcı gönderinizi birden çok kez görse bile o kullanıcı tek olarak sayılır.
Trafik: Trafik, belirli bir web sitesini veya sayfayı ziyaret eden kullanıcı sayısıdır. Sosyal medya bağlamında, trafiği artırmak, kitlelerini sosyal ağın dışındaki bir bloga, açılış sayfasına veya başka bir URL'ye çekmeyi ifade eden bir pazarlama hedefidir.

Peki, Sosyal Medya Pazarlamasının temel etmenleri nelerdir?

Her bir dijital pazarlama aracı gibi etkin bir sosyal medya pazarlaması da öncelikle stratejinin oluşturulmasıyla başlar. En temel haliyle sosyal medya stratejisi aşağıdaki sorulara cevap verir:

  • Hedefim nedir? (marka bilinirliği, satış, satış sonrası destek, web sitesine trafik vb.)
  • Hedef kitlem nedir? (yaş, lokasyon, ortalama gelir, sektör, unvan vb.)
  • Hedef kitlem hangi kanalları kullanıyor? (Facebook, Linkedin, Twitter, Youtube, Instagram vb.)
  • Ben hangi kanalları etkin bir biçimde kullanabilirim? (Hangi kanallar için dikkat çeken, hedef kitlemi istediğim aksiyona yönlendiren içerikler üretebilirim?)
  • Hedef kitlem sosyal medyada ne arıyor?
  • Rakiplerim kimler?

Ardından paylaşımların planlanması ve yayınlanması bir diğer önemli etmen olarak karşımıza çıkar. Ne zaman, hangi sıklıkta paylaşım yapmalıyım sorusunun cevabını verir. Bir sonraki adım takip ve katılımdır. İşletmeniz büyüdükçe ve sosyal medya takipleriniz arttıkça markanızla ilgili konuşmalar da artar. İnsanlar size haber vermeden markanız hakkında sosyal medyada sizden bahsedebildiğinden takip önem arz eder. Katılım ise hesabın moderasyonunu ifade eder. Yani, size gelen yorum ve soruların cevaplanması.

Süreç boyunca, içerik yayınlıyor veya sosyal medyada etkileşim kuruyor olsanız da sosyal medya pazarlamanızın nasıl performans gösterdiğini bilmek istersiniz. Bu noktada da analiz devreye girer. Örneğin, ayda kaç tane olumlu yorum alıyorsunuz? Markanızın hashtagini sosyal medya paylaşımlarında kaç kişi kullandı? Satışlarınız ne yönde seyretti? Web sitenize gelen trafik arttı mı?

Yukarıda bahsettiğimiz strateji, paylaşımların planlanması ve yayınlanması, takip ve katılım, analiz olarak özetlediğimiz 4 temel etmen kadar önemli son bir unsur da reklamdır. Sosyal medya reklamları sizi takip edenlerden daha geniş bir kitleye ulaşmanızı sağlar. 
Sosyal medya reklamcılığı, hedef kitlelere ulaşmak için sosyal medya platformlarında ücretli reklam kampanyalarının yürütüldüğü bir dijital pazarlama dalıdır.

Sosyal medya reklamcılığı da temel olarak aşağıdaki unsurlardan oluşur:

  1. Kampanyanın ana hatlarının belirlenmesi
  2. Hedef kitlenin seçimi
  3. Reklam öğelerinin hazırlanması
  4. Sosyal medya platformlarının seçimi
  5. Bütçenin belirlenmesi
  6. Kampanyanın yönetimi
  7. Analiz ve raporlama

Unutmayın, sosyal medya yönetimi sadece like almak değil, kişiliğiniz ya da markanız ile ihtiyaca cevap verecek, hedef müşterileriniz ile bağ kuracak diyalog başlatmaktır. Etkili bir Sosyal Medya Yönetimi Hizmeti için hemen uzmanarımızla temasa geçin.