Tumblr Nedir? Tumblr Ne İşe Yarar?
Tumblr Nedir? Tumblr Ne İşe Yarar?
Tumblr, kayıtlı kullanıcıların kendi özelleştirilebilir bloglarında multimedya içeriği yayınlamalarına izin veren ücretsiz bir sosyal ağ web sitesidir. Basit ve kullanışlı yapısı göz önüne alındığında, Tumblr uzun metin tabanlı yayınlar için uygun değildir; bunun yerine, okuyuculara kısa mesajlar yayınlamak amaçlı kurulmuştur. Bu mikroblog platformu, estetik, yönetim ve içerik yayınlamadaki sadeliği nedeniyle kullanıldığı günden bu yana popülaritesini hiç kaybetmedi. Birçok Tumblr blogunda mizah, moda, tasarım ve sanat konulu içerikler bulunur.
Tumblelog Nedir?
Her Tumblr bloguna tumblelog denir. Kullanıcılar, metin, resim, video, link ve ses dosyalarını tumblelog'larına gönderebilirler. Tumbleloglarını büyük ölçüde ücretsiz olan ancak profesyonel olarak bir fiyat için tasarlanabilen farklı temalarla kişiselleştirebilirler. Birincil tumbleloglar herkese açıktır ve şifre korumalı olamaz, ancak belirli yayınlar özel yapılabilir. Bir hesap birden fazla tumblelog barındırabilir.
Blog sitesi, web sitesinin özelliklerinin çoğuna erişmek için bir kontrol paneli arayüzüne sahiptir. Üyeler birbirini takip edebilirler, içeriği bir düğmeyi tıklayarak "beğenebilir" ve yayınlara yorum yapabilirler.
Kurulduğu Günden Bugüne Tumblr
Tumblr, web geliştiricileri David Karp ve Marco Arment tarafından oluşturulan ve 2007 yılının şubat ayında başlatılan New York merkezli bir internet platformu, kısmen mikroblog, kısmen sosyal ağdır. Haziran 2013’te toplam 1,1 milyar ABD dolarına teknoloji devi Yahoo tarafından satın alınan Tumblr, Temmuz 2019 itibariyle de platform 472 milyon kayıtlı hesabı aşmıştı.
Aynı dönem itibariyle, web sitesi dünya çapında neredeyse 376 milyon ziyaretçiye sahipti - Aralık 2018'den bu yana şirketin platformunda yetişkinlere yönelik içeriği yasaklamaya karar verdiği andan beri de ciddi bir düşüş yaşandı.
Ağustos 2019'da Automattic (blog platformu WordPress'in ana şirketi), Tumblr'ı 2013 yılında milyar dolarlık satın alımdan sonra 3 milyondan az ABD Doları karşılığında satın aldı.
Tumblr ile İlgili Güncel İstatistiksel Bilgiler
1. Tumblr, bant genişliği kullanımını ve spam göndermeyi kontrol etmek için kullanıcıları günlük 250 gönderiyle sınırlar.
2. 2012'nin sonlarında yapılan kapsamlı bir ankete göre internet kullanıcılarının sadece %6'sı Facebook yerine Tumblr kullandığını bildirdi. Diğer üç sosyal ağ hizmeti (Twitter, Pinterest ve Instagram) birlikte kümelenmiş ve kullanıcıların %13 ila %16'sı bunlardan herhangi birini kullandıklarını söylemiştir.
3. Tumblr genç yetişkinler arasında en popüler olanıdır: 18-29 yaş arası gençlerin %13'ü bu hizmeti kullandıklarını söyledi. Ancak, sorulan beş sosyal medya şirketinin yaş grubunda halen daha son sırada yer alıyor.
4. Diğer sosyal medya platformlarının aksine, Tumblr kullanıcıları kadın ve erkek arasında eşit olarak bölünmüştür. Facebook, Instagram ve Pinterest hepsi kadınlar arasında daha popüler; erkeklerin kadınlardan Twitter kullanma olasılığı biraz daha yüksektir.
5. Diğer pek çok sosyal ağ hizmeti gibi, Tumblr’da da kullanıcıların büyük bir bölümü şehirde yaşayan eğitimli kişilerden oluşur. Üniversite eğitimi almış kişiler Tumblr’ın hedef kitlesinin %65'ini oluşturmaktadır.
6. Tüm ziyaretçilerin %31'i, toplamda 41.250.000 kullanıcı olan ABD'de bulunmaktadır.
7. Ortalama bir Tumblr kullanıcısı her ay yaklaşık 67 sayfayı ziyaret ediyor.
8. Tüm ziyaretçilerin %66'sı 35 yaşın altında, %39'u 25 yaşın altındadır. Kullanıcıların yaklaşık %36'sı ise ebeveyn.
9. Kabaca tüm Tumblr ziyaretçilerinin %35'i yılda 50.000 dolardan fazla kazanıyor. 75.000 doların üzerinde hane halkı geliri olan kişiler sadece %8 oranı ile sitede bulunmaktadır. İlginç bir şekilde, gelirleri 30.000 doların altında olan insanlar ise Tumblr kullanıcılarının sadece %6'lık dilimini oluşturuyor.
10. Tumblr'daki ortalama ziyaret yaklaşık 14 dakikadır, bu da Facebook ve Twitter'dan daha fazladır.
11. Diğer sosyal medya sitelerinden farklı olarak, Tumblr kullanıcıları kadın – erkek arasında eşit olarak bölünmüştür ve ABD Tumblr kullanıcılarının %51'i erkektir.
12. Haziran 2012 ve 2013 arasında Tumblr, bu dönemde 10 milyon tekil ziyaretçiden ayda 90 milyona atlayarak küresel olarak %900 büyümüştür.
13. Tumblr ziyaretlerinin yaklaşık %9'u bir mobil cihazda gerçekleşir.
14. Kullanıcıların yalnızca %2'si siteyi ayda 30 kereden fazla ziyaret ediyor. Kullanıcıların %40'ı ayda 1 - 30 kez ziyaret ederken, %58'i yalnızca ayda bir kez ziyaret ediyor. Ve ziyaretlerin %17'si iş saatleri içerisinde yapılıyor.
15. 13-25 yaş arası için Tumblr, Facebook'tan daha popüler.
16. Site, kullanıcılara bloglarının görünümünü değiştirebilmeleri için temalar satarak bir miktar gelir de elde ediyor.
17. En iyi 10 Tumblr etiketi şunlardır: LOL, Moda, Vintage, Sanat, GIF, Makyaj, Hayvanlar, Manzara, Film ve Nail Art.
18. 2011 yılında Tumblr, Eski ABD Başkanı Barack Obama'nın bloguna ev sahipliği yapan ilk blog sitesi oldu.
19. 2013 yılında Tumblr %74 büyüdü. Twitter ve LinkedIn aynı dönemde yaklaşık %40 büyüdü.
20. Tumblr’ın New York City merkez ofisinde mutfak alanı binanın tam ortasında yer alıyor. 216 çalışanın da harika Tumblr kahve kupaları var.
21. Tumblr 13 farklı dilde kullanılabilir.
22. En büyük 100 küresel markanın sadece 31'inin bir Tumblr hesabı var. Bunların %100'ü Facebook ve Twitter'da, üçte ikisinden fazlası da Instagram'daydı.
23. 2007 yılından bu yana site değerini yaklaşık 3 milyon dolardan 800 milyon dolara çıkardı.
24. Tumblr'daki içeriğin yalnızca yüzde 2-4'ü yetişkinlerle ilgilidir.
İşletmeler İçin Tumblr
Bir Web sitesi gibi kullanın: Facebook ve Twitter gibi sosyal medya sitelerinin aksine, blogunuzu Tumblr'da özelleştirmek için birçok seçenek var. Sayfanızla yapabileceklerinizin tek sınırı, web tasarımı hakkında bildiklerinizdir. Özelleştirmek çok kolay olduğu için bazı işletme sahipleri web siteleri olarak Tumblr kullanıyor. Ücretli ve ücretsiz temalar var veya kendi temalarınızı oluşturabilirsiniz.
Kullanıcılar URL satın alabilir ve bunları Tumblr bloglarına yönlendirebilir.
Tumblr’da reklam yapın: Pazarlamacıların platformda reklam verebilmelerinin birkaç yolu vardır.
Sponsorlu yayınlar
Bu yayınlar normal Tumblr yayınları gibi görünür ve böylece kullanıcılar bunları beğenebilir ve yeniden bloglayabilir; ancak bu yayınları görmek için sizi takip etmeleri gerekmez. Yayınlar, favori bloglarındaki yayınlar arasında kullanıcıların gösterge panolarına yerleştirilir. Cinsiyet, yer ve ilgi alanlarına göre hedeflenebilir.
Sponsorlu video yayınları
Sponsorlu video yayınları gösterge tablosunda diğer yayınların yanında görünür. Fotoğraf veya GIF'lerden ziyade, bu yayınlar otomatik oynatılan ve döngü yapan (tekrar tekrar oynatılan) videolar içerir.
Sponsorlu gün
Bu seçenek, reklamverenlerin 24 saat boyunca kullanıcıların gösterge tablolarını en üst düzeye çıkarmasına olanak tanır. Tumblr panosundaki ilk gönderinin hemen üstünde, gönderi kutusunun altında bir reklam görüntüler ve kullanıcıların, yayınların ve markanın küratörlüğünü yaptığı diğer içeriklerin bulunduğu bir sayfayı tıklamasına imkan sağlar.
Trend olan konulara bakın: Diğer sosyal medya platformlarında olduğu gibi trend olan konular sayfası fikirlerle doludur. Tumblr'ın trend sayfası en popüler yayınları, blogları ve konuları gösterir. Platformda nelerin iyi gittiğini not edin ve bu konuların işletmeniz için işe yaramasını sağlamanın yollarını bulun. Sadece markanızla alakalı olduklarından emin olun.
Tumblr’da Yayın Yapmak
Tumblr’da toplamda yedi tür blog yayını vardır:
Metin: İstediğiniz kadar uzun veya kısa metin gönderileri oluşturabilirsiniz. Bir metin gönderisi oluşturduğunuzda, bir başlık girebilir ve paylaşmak istediğiniz metni girebilirsiniz.
Alıntılar: Alıntı yayınları, örneğin bir ünlünün veya kitabın alıntısını paylaşmak için tasarlanmıştır.
Sohbetler: Sohbet gönderileri ileti dizilerini paylaşmak için tasarlanmıştır. Ayrıca bir başlığı sohbet yayınlarıyla paylaşabilirsiniz. Başlık kutusunun altında sohbetinizi bir anlık ileti görüşmesine benzeyecek şekilde biçimlendirecek bir metin kutusu bulunur.
Bağlantılar: Burada bir bağlantı paylaşabilirsiniz. Bağlantıyı yapıştırdıktan sonra, başlığı (tıklayıp düzenleyebileceğiniz) ve resmi içeren bir önizleme ve aşağıda başka bir kutu görürsünüz.
Fotoğraflar: Tumblr'ın çeşitli şekillerde düzenlemenize izin verdiği ayrı resimleri veya resim kümelerini yükleyebilirsiniz.
Videolar: YouTube gibi diğer web sitelerinden videolar gömme veya kendi videolarınızı yükleme seçeneğiniz vardır.
Ses: Tumblr'daki sesli yayınlar genellikle müziktir, ancak bazı kullanıcılar sesli yayınlar kaydeder ve bloglarında paylaşır.
Sosyal medya yönetimi like almak değil, kişiliğiniz ya da markanız ile ihtiyaca cevap verecek, hedef müşterileriniz ile bağ kuracak diyalog başlatmaktır. Etkili bir Sosyal Medya Yönetimi Hizmeti için hemen uzmanarımızla temasa geçin.