Web-Tasarım-Hizmeti-Alırken-Nelere-Dikkat-Etmelisiniz-min
/

Web Tasarım Hizmeti Alırken Nelere Dikkat Etmelisiniz?

Web Tasarım Hizmeti Alırken Nelere Dikkat Etmelisiniz?

Web sitenizin çekici olması gerekir; ancak aynı zamanda da size para kazandırması gerekir. 

Web tasarım sürecinde işletmelerin yaptığı en büyük hata alınan trafiği ve buna bağlı olarak dönüşümleri artıran, en nihayetinde de gelir üreten bir web sitesi yerine sadece iyi görünen bir tasarıma odaklanması. İyi bir tasarım, kesinlikle göz ardı edilmemesi gereken bir hedef olmakla beraber, sadece tasarıma takılı kalmak, sitenize ciddi biçimde zarar verebilecek aşağıdaki hususları gözden kaçırmanıza sebebiyet verebilir.

Web tasarım hizmeti alırken sık yapılan hataları aşağıda derlemeye gayret ettik.

1. Tasarım Hataları

Web Tasarımında Mobil Uyum:

Web sitenizi notebooklarda, akıllı telefonlarda, iPad'lerde ve PS5'lerde görüntüleyen ziyaretçiler, Google'ın önerdiği gibi, cihazları için optimize edilmiş bir deneyim yaşamak isterler. Günümüzde web site trafiğinin yaklaşık %80’i mobil cihazlara kaymış durumda. Böyle bir dünyada responsive yani mobil uyumlu olmayan bir web sitesine sahip olmak potansiyel müşterilerin en azında 4/5’inden vaz geçmek anlamına gelir. Neden web sitenizin mobil uyumlu olması gerektiği hakkında ayrıntılı bilgi almak için Google Developpers sitesinden faydalanabilirsiniz.

Favicon (Site Simgesi) Kullanımı

Günümüzde birçok kullanıcı bir ürün ya da hizmeti incelerken birden çok sekmeyi kullanır. Faviconlar ziyaretçileri sitenize yönlendirmeye, farklı sayfalarda gezinirken sizinle ilgili sekmeye geri dönmesine yardımcı olur. Üstelik faviconlar Google Arama sonuçlarına da dahil edilmeye başlandı. Neden ve nasıl favicon kullanmanız gerektiği hakkında ayrıntılı bilgiyi Google Search Console Yardım sitesindeki “Arama sonuçlarında gösterilecek site simgesi tanımlama” bölümünde bulabilirsiniz.

404 Sayfalarının Sayısı

404 hatası, web sitesinin barındığı sunucu ulaşılabilir haldeyken talep edilen sayfanın ulaşılamaz bir konumda bulunmasıdır. Bir başka deyişle 404, web sitesinden bir sayfa silindiği zaman ortaya çıkan bir hatadır. 404 sayfaların sayısı kullanıcılar dolayısıyla arama motorları açısından hayat önem arz eder. Sayfalarının yarısı 404 hatası veren bir web sitesini ne arama motorları indekslemek ne de müşteriler ziyaret etmek ister. Google’ın 404 sayfalara nasıl baktığını öğrenmek için Search Console Yardım sitesini inceleyebilirsiniz.

Slider Kullanımı ve Süresi

Türkiye’de performans odaklı dijital pazarlama ajanslarıyla müşteriler arasında en çok tartışılan hususlardandır slider alanı. Müşteriler genellikle maksimum sayıda görsel yüklemek ve bu görselleri mümkün olan en yüksek kalitede tutmak isterken, ajanslar site hızı, UX gibi haklı sebeplerle bu alanı optimize etmek isterler. 

Ziyaretçilerin siteyi açtığı zaman karşılaştıkları ilk alan olan slider için tek bir doğru olduğunu söylemek mümkün değil. Ancak otomatik dönen slider alanlarının satışa dönme oranını azalttığı ya da 8-10 slide bulunduran sitelerin site hızından taviz verdiği yadsınamaz bir gerçek.

Web Tasarımında Site Hızı

Site hızı arama motorlarının en hassas olduğu konuların başında geliyor. Sizlerde dahil olmak üzere günümüzde hiçbir kullanıcı bir sayfanın açılması için 5-6 saniyeden fazla beklemek istemiyor. Haliyle arama motorları da aradığımız içerikleri ve sorduğumuz sorularla ilgili en alakalı yanıtları mümkün olan en kısa zamanda karşımıza çıkarmak istiyor. Bu durumda 30-40 saniyede açılan bir web sitesinin hedef kelimelerinde ilk sıralarda listelenmesi oldukça zor. Arzu ederseniz sitenizin neden hızlı olması gerektiğini bir de Google’dan dinleyin!

Site hızını kontrol ederken sayfalarınızın hız optimizasyonu kadar sunucu yanıt sürenizde önem arz eder. Zira web sitenizde yer alan sayfalar hız anlamında ne kadar mükemmel olursa olsun, sunucu yanıt süreniz yavaşsa, web siteniz yine yavaş açılacaktır. Google, sunucu yanıt sürenizi 200 msn altına düşürmenizi önemle tavsiye eder.

Genel Tasarım Normları

Yaratıcılık hiç kuşkusuz dokunduğu her yere değer katar. Bununla birlikte tüm ziyaretçiler web sitenizin evrensel tasarım kurallarına uymasını bekler. Söz gelimi bulunamayan bir menü, logosuz bir tasarım, masa üstünde bile mobil gibi davranan bir web sitesi iyi bir kullanıcı deneyimi yaşatmayacaktır. Dünyada en yaygın arama motoru Yahoo iken, Google’ın basit ve hızlı bir ara yüzle nasıl lider bir arama motoru haline geldiğini asla aklınızdan çıkarmayın.

2. Tipografi hataları

Okunmayan Font

Web tasarımında sıklıkla yapılan hatalardan biri de okunamayan, karışık ya da net olmayan font seçimidir. Aldığınız bir kartpostalın (hala kaldıysa) estetik bir font ile yazılması hoşunuza gidebilir, ancak bir ürün ya da hizmet hakkında bilgi alırken metni okumakta zorlanmanız kesinlikle hoşunuza gitmez. Amazon, Tripadvisor, Apple, CNN, Accuweather gibi dünyanın en çok trafik alan sitelerinin net, okunabilir ve temiz fontlar seçtiğini unutmayın.  

Seçilen fonttaki karakter aralıklarından, site içerisinde kaç tane font kullandığınıza kadar birçok husus iyi bir kullanıcı deneyimi ile yakından ilintilidir. İyi bir kullanıcı deneyimi, geri dönen ve sitenizde zaman geçiren müşteri demektir. Geri dönen ve birçok sayfayı inceleyen müşteri Google nezdinde sitenizin iyi olduğu anlamına gelir. Google nezdinde onaylanmak daha çok kelimede daha yukarılarda listelenmek demektir. Haliyle birçok anahtar kelimede yukarlarda listelenmek daha çok trafik demektir.

Dijital pazarlama doğru kullanıldığı zaman daima yukarıdaki gibi bir kar topu etkisi yaratır.

3. Web Tasarımında İçerik Kalitesi

Bir içeriğin ne kadar iyi olduğu en basit şekliyle ziyaretçilerin ihtiyacına ne kadar cevap verebildiği ile ölçülür. Müşterilerin isteklerine, aradıklarına, hedefledikleri amaca cevap vermeyen bir içerik ne kadar hatasız ne kadar kreatif olursa olsun kaliteli bir içerik olarak adlandırılamaz. Web sitenize içerik hazırlarken kendinizi örnek alın. Bir telefon, bir elbise hatta bir mouse alırken nelere dikkat ettiğinizi düşünün. 

Web Tasarımında İçerik Kalitesi

İçeriğin Rahat Okunabilmesi

Bir içeriğin rahat okunması sadece yazı fontu ile alakalı değildir. Sıradan bir düz metin ile giriş, gelişme, sonuç bölümleri olan, fikirleri maddeler, başlıklar halinde sunan bir yazı aynı değildir. Web siteniz için içerik hazırlarken, ortaokul ve lisede dil bilimiyle uğraşan hocalarınızın sizden neler beklediğini hatırlayın.

İçeriğiniz ile ilgili Sık Karşılaşılan Mobil Hataları aşağıdaki gibi derlemeye çalıştık:

İçerik, ekrandan geniş: CSS öğeleri için göreli genişlik ve konum değerleri kullanılmamasından ya da resimlerin cihazlara göre ölçeklenememesinden kaynaklanır.
Metin okunamayacak kadar küçük: Bu problem, mobil ziyaretçilerin okumak için görünümü "parmak hareketiyle” büyütmesini ifade eder. Yani mobil görünümde yazıların okunamayacak kadar küçük olmasıdır.
Tıklanabilir öğeler birbirine çok yakın: Bağlantı veren buton, link gibi öğelerin birbirine çok yakın konumlandırılmasından kaynaklanır. Sayfadaki öğelerin boyut ve boşluk anlamında mobil ziyaretçilere göre ayarlanmadığı durumdur.

Yukarıda detaylandırılan mobil kullanırlık hatalarını değerlendirirken aldığınız trafiğin %80’ine yakını mobil cihazlardan geldiğini unutmayın. 

Yazım ve Dilbilgisi Hataları

Yazım hataları ve anlam bozuklukları web sitenizin güvenilirliğini aşındırır. Kurumunuz hakkında ziyaretçilere kötü bir izlenim bırakır, kısaca firmanızın dijital repütasyonunu eritir. İmla hataları ve anlam bozuklukları dolu bir siteden kimse ürün veya hizmet almak istemez!

Sık Sorulan Sorulara Cevap Vermeyen İçerik

Ürün ve hizmetleriniz ile ilgili sık sorulan soruları en iyi siz bilirsiniz. Fiyatlar, gizlilik politikası, şirketin lokasyonu, ürün ve hizmetlerin detayları ya da hangi şehirler için geçerli olduğu gibi soruların cevabını vermeyen bir web sitesini müşterileriniz niçin kullansın?  Neden sizden ürün ya da hizmet satın almaları gerektiğini anlatmayan, yani rakipleri ile arasındaki farkı ortaya koyamayan bir web sitesindeki satışa dönme oranı yüksek olabilir mi?

4. Web Tasarımında Kullanılırlık Hataları

Arama Kutucuğunun Olmaması veya Efektif Olmaması

Birçok kurum önemsemez ama arama kutucuğu kullanıcılar için hayati önem arz eder. Çok büyük alışveriş sitelerinde arama yapmaya alışan müşteriler sizin sitenizde de kolayca arama yapmayı beklerler. Arama kutucuğunun olmaması ya da çalışmaması, emin olun sitenizden çıkmak için iyi bir sebeptir.

5. Gezinme Hataları

Ziyaret edilen Linklerin Renk Değiştirmemesi

Ziyaretçiler sitenizi dolaşmak için bağlantıları kullanır. Eğer ziyaret edilen link renk değiştirmezse kullanıcılar tekrar tekrar aynı sayfalara girebilirler. Bu da onlar için sıkıcı deneyimdir. Unutmayın kötü deneyim eşittir müşteri kaybı!

Logonun Konumu

Logonun sol üst köşeden farklı bir alana taşınması, mesela ortalanması sık yapılan hatalardan biridir. Emin olun, kullanıcı alışkanlıklarının dışındaki her uygulama müşteri kaybettirir.

Navigasyon Sıkıntıları

Gezinme menülerindeki her hata müşterilerinizin sitenizden kaçmasına sebebiyet verir. İyi bir menü, efektif bir breadcrump uygulaması, metin ve görsellerle sayfa içinden müşterilerin ilgili bir sayfaya yönlendirilmesi ise sitede gezinme sürelerini belirgin bir biçimde arttırır. 

6. Web Tasarımında Grafik ve Görsel Hataları

Aşırı Pop-Up ve Flash Kullanımı

Sürekli kocaman pop-up larla karşılaştığınız, ya da içeriği daha yeni okumaya başlarken karşınıza ekranı kaplayan pop-up çıkartan bir web sitesinden siz ne kadar keyif alırsınız? Ya da ana sayfada yüklenmesini saniyelerce beklediğiniz bir flash sizi ne kadar mutlu eder? Evet flash kullanımı siteye renk katar ama modası geçeli yıllar oldu. Bunun yerine size tek bir önerimiz var: flash yerine video kullanın! Hem site hızınız düşmez hem de sitenize çok daha uzun sürelerle bir farklılık katabilirsiniz. 

Web Tasarımında Yanlış Pop-Up Uygulamaları

Stok Foto Kullanımı

Belki de yeryüzünde yapılan en sık web tasarım hatasıdır. Erzincanlı bir firmanın hakkımızda sayfasında Asya kökenli arkadaşların gülümsemesi, Bursalı bir firmanın New York görseli kullanması ya da İstanbullu bir Waffle’cının böğürtlenli Brüksel fotolarını sitesine serpiştirmesi inanın çok itici. 

İyi kullanıldıklarında, stok fotoğraflar içeriğinize anlam katar. Bu fotoğraflar söylediklerinizi pekiştirerek ziyaretçilerin mesajınızı anlamasını kolaylaştırır. Ancak iyi kullanıldığında! Unutmayın, Orijinal fotoğraflar daima en iyi seçenektir.

Fotolarda Ölçek Hataları

Ezik büzük fotoğraflar genellikle şundan kaynaklanır. Web Tasarım Ajansları müşterilerine teslim ettikleri yönetim panellerinde görsel girilecek alanların ölçeklerini belirtmez, müşterilerde yatay bir alana dikey bir resim ya da dikey bir alana yatay bir görsel koyarlar. 
Her ne sebeple olursa olsun, görsellerinde sıkıntı yaşanan bir web sitesi müşterilerinize kötü bir deneyim yaşatır.

Görsel Boyutu

Yine web tasarımı anlamında sık yapılan hatalardan biri de kaliteli görsel kullanmak adına çok yüksek boyutlu görsellerin tercih edilmesi. Şu anda site hızı o kadar önemli bir kriter ki. Kimse bir sitenin açılmasını saniyelerce beklemek istemiyor. Haliyle arama motorları da geç açılan siteleri üst sıralarda listelemek istemiyor!

7. Performans Hataları

Web Site Hızını Etkileyen Unsurlar

Dosyaların sıkıştırılmaması, tarayıcı önbelleğinin etkinleştirilmemesi veri tabanının aşırı dolması, çok büyük dosyalar kullanılması site hızını en çok etkileyen unsurlardandır. Ayrıca paylaşımsız hosting ve CDN kullanımı da web site hızını gözle görülür bir ölçüde arttırır.

Tarayıcılarla İlgili Sorunlar

Web tasarımı ile ilgili dikkat edilmesi gereken bir diğer önemli husus da web sitesinin her tarayıcıda sorunsuz bir biçimde çalışmasıdır. Google Chrome’da hatasız çalışan bir web sitesi, Opera ya da Safari de sorun yaratabilir. Test aşamasında Ajansınızın tüm testleri yaptığından emin olun.

8. Yasal Yükümlülüklerle İlgili Hatalar

Ziyaretçilerin büyük bir çoğunluğu neredeyse hemen hemen her sitede bulunması gereken kişisel verilerin korunması, çerez politikası, gizlilik politikası gibi bilgilendirici sayfalarla ilgilenmez. Ancak bu sayfaların varlığı, sitenizi ziyaret edenlerin haklarını korumak için bir planınız olduğunu ve kullanıcıların yasal haklarına kıymet verdiğinizi gösterir. Bununla birlikte bu sayfaların doğru ve eksiksiz kullanımı kurumsallık ve dijital repütasyon anlamında size ciddi bir artı puan kazandırır. 

Unutmayın, Mediarossa Dijital Pazarlama Ajansı işletmeniz için sektörünüze özel, kreatif, işlevsel, güvenli ve modern web siteleri yaratır, hedef müşterilerinize daha kolay ulaşmanıza imkan tanır.