08/12/2020
/
Web Tasarımının Müşteri Deneyimini Etkileyen 5 Unsuru
Web tasarımı, dijital pazarlama stratejisinin en önemli parçalarından biridir. Dijital dünyada web siteniz, sizin ana geminiz olarak, müşteri deneyimi üzerinde çeşitli şekillerde büyük bir etki bırakır. Sitenizin estetiği, kullanılabilirliği ve diğer önemli faktörler, şirketinizin uzun vadeli çevrimiçi başarısı için hayati önem arz eder.
Ancak, kâr marjınızı gerçekte ne şekilde etkiler? Bu yazıda, web tasarımının beş ana yönüne ve hepsini nasıl geliştirebileceğinize bir göz atacağız.
1. Web Tasarımında Görünüm
Sitenizin tasarımı en açık şekilde sitenizin görünümünü etkiler. Şirketinizi ilk defa tanıyacak çevrimiçi yeni ziyaretçilerin edineceği ilk izlenim üzerinde büyük rol oynayan sitenizin görünümünü siz seçersiniz. Çoğu zaman, pazarlama uzmanlarının web tasarımı hakkında iki uç noktada konuştuğunu duyarsınız:- 1990'larda yapılmış gibi görünen eski web siteleri
- Modern web tasarım standartlarına uyan daha yeni, daha şık web siteleri
- Mobil uyum,
- Paralaks kaydırma,
- Rahat okunacak kadar büyük yazı fontları,
- Amacın rahatça anlaşıldığı bir ferahlık,
- Görseller ve videolardan oluşan zengin multimedya seçenekleri.
How do we tackle the water crisis?
2. Web Tasarımında Profesyonellik
Profesyonellik, sitenizi okumaya başlamadan önce sitenizin ziyaretçiler üzerinde yarattığı izlenimi ifade eder. Birisi sitenize geldiğinde, modern ve saygın bir işletme olduğunuzu anlamalarını istersiniz. Bu izlenim büyük ölçüde web tasarımınızın sizi nasıl temsil ettiğine bağlıdır. Aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli web tasarım öğeleri profesyonelliğe katkıda bulunur:- Şirketinizin kültürünü ve kurumsallığını yansıtan sayfalar,
- Çalışanlarınızın fotoğrafları,
- Müşteri Deneyimi,
- Başarılar, sertifikalar,
- Gerçek Fotoğraflar.
3. Web Tasarımında Netlik
Netlik, ziyaretçilerin sizi mümkün olan en kısa zamanda anlamaları ve istediklerini olabildiğince çabuk bulabilmeleri için web sitenizin tasarlanması anlamına gelir. Çoğu zaman netlik, önce ana sayfanızı sonra navigasyonunuzu iyileştirmek anlamına gelir. Sizi ilk defa tanıyan bir müşterinin ürün ve hizmetleriniz kadar sizler hakkında da doğru bir bilgi edinmesi önem arz eder. Bunu ana sayfanız sağlar. Sezgisel ve tanıdık gezinme stilleri de, ziyaretçilerinizin istedikleri bilgileri site içerisinde hızla bulmasını sağlar. Web tasarımı hizmeti vermeden önce müşterilerimizin eski sitelerini incelediğimizde çoğunlukla şu soruları sorarız: Siz aslında ne yapıyorsunuz? Müşterileriniz sizin ne yaptığınızı bir bakışta anlayabiliyor mu? Basit bir örnek verelim. Site açıldığında şöyle bir slide hayal edin: “Dijital dönüşümünüzdeki en kıymetli iş ortağınızız”. Peki koca bir slide ve arkasındaki insanların el sıkıştığı bir stok görsel ile biz ne anlamalıyız? Firmanız bir muhasebe yazılımı mı satıyor? ERP konularında danışmanlık mı veriyor? Donanım ürünleri satarak şirketinizin teknik alt yapısını mı hızlandırıyor? Bir CRM programı ile faaliyetlerinizin daha iyi yönetilmesini mi sağlıyor? Ya da sadece dijital reklamlarınızı yöneten bir Ajans mı tanıtılıyor? Halbuki gerçek bir foto ve daha açıklayıcı bir slogan müşterinin girer girmez ne yaptığınızı anlamasına ve size güvenmesine yardımcı olur. İnsanların ilk birkaç saniyede bir sitede kalıp kalmama kararı verdiğini asla unutmayın. Karşılaştığımız bir diğer hata da gezinme problemleridir çoğu zaman. Müşterimiz ürün ya da hizmetini bize saatlerce anlatır ancak siteye giren bir türlü bu hizmete ulaşamaz. Bazen bir search kutusu bile hayat kurtarır, satışların ya da gelen lead’lerin ciddi bir şekilde artmasına yardımcı olur.4. Web Tasarımında Hız
Yükleme süresi, birinin sitenizdeki bir sayfanın cihazlarında görüntülenmesi için ne kadar beklemesi gerektiğini ifade eder. Yükleme süresi arama motorları için önemli bir sıralama faktörüdür ve daha fazla tüketici İnternet'i mobil cihazlarda kullanmaya başladıkça, site hızı çevrimiçi başarı için çok daha önemli hale gelmiştir. Modern İnternet kullanıcısı, göz açıp kapayıncaya kadar yüklenen ve daha da önemlisi - minimum veri kullanan web siteleriyle ilgilenir. Site hızı üzerine gerçekleştirilen bir Google araştırması, yükleme süreleri bir saniyeden üç saniyeye çıktığında, hemen çıkma olasılığının (ziyaretçinin hemen ayrılması) %32 arttığını gösteriyor . Peki sitenizin yüklenme süresini nasıl kısaltabilirsiniz?- Optimize edilmiş bir hosting çözümü seçin.
- Görüntü boyutlarını optimize edin.
- Yönlendirmelerini azaltın.
- Web sayfalarınızı önbelleğe alın.
- Tarayıcıyı önbelleğe almayı etkinleştirin.
- CSS, JavaScript ve HTML'i küçültün.
- Müşterileriniz çok farklı lokasyon ve ülkelerden geliyorsa CDN hizmeti almayı değerlendirin.
5. Web Tasarımında Dönüşümleri Arttıracak Basit Çözümler
Bir kullanıcı, web sitenizde satın alma veya iletişim formu doldurma gibi istediğiniz bir işlemi tamamladığında buna dönüşüm adı verilir. Dönüşüm oranı ise web sitenize gelen toplam ziyaretçi sayısı içinde istediğiniz hedefi yani dönüşümü tamamlayan ziyaretçilerin yüzdesidir. Dönüşümler tartışmasız web tasarımının en önemli parçasıdır. Sonuçta, işletmeniz onlarsız çevrimiçi gelişmez. Web tasarımı, dönüşümleri binlerce farklı şekilde etkileyebilir ve hepsi önemlidir, ancak bu ikisi en etkili etkenlerdendir;- Renk
- Gerçek fotoğraflar