post-3
/

Küçük İşletmeler İçin Sosyal Medyanın Faydaları

Geçtiğimiz yıllarda sosyal medya, kedi fotoğraflarını paylaşmanın ve lise arkadaşlarımızla iletişim kurmanın eğlenceli bir yolundan günlük hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Özellikle bir işletmeyi pazarlamaktan sorumluysanız, sosyal medyanın faydaları pazarlama stratejileriniz için oldukça önemlidir. Hem B2C hem de B2B olmak üzere hemen hemen her sektördeki işletmeler, marka bilinirliklerini artırmak ve yeni müşterilere ulaşmak için Facebook, Twitter ve İnstagram gibi platformları kullanıyor. Bununla birlikte, pazarlama için sınırlı zamanı ve kaynakları olan şirketler, sosyal medyayı genellikle ikinci plana atmaktadır. Ne yazık ki, bu işletmeler genellikle güçlü bir sosyal varlıktan en fazla kazanç sağlayanlardır. Küçük işletmeler için sosyal medyanın faydaları:

Sosyal Medya Kullanımı

Sosyal Medya Kullanımı Ücretsizdir

Sınırlı bir pazarlama bütçenizin olması dahi bu tek başına sosyal medyayı kullanmaya başlamak için yeterli bir neden olmalıdır. Hesap oluşturmak sadece birkaç dakikanızı alır ve aynı şekilde, onları güncellemek de çok kısa bir zamanınızı alır. Sayfalarınızı sık sıkgüncelleyemezseniz dahi, yalnızca onlara sahip olmak markanızı meşrulaştırmada uzun bir yol kat etmenize yardımcı olabilir. Genç tüketicilerin %61'i yeni gidilecek yerler bulmak için sosyal medyayı kullanıyor ve tüm tüketicilerin %52'si olumlu çevrimiçi incelemelerin onları yerel bir işletmeyi ziyaret etme olasılığını artırdığını söylüyor. Bu, müşterilerinizin sizi çoğunlukla sosyal mecralar aracılığı ile buldukları anlamına gelir. Ve bunun herhangi bir maliyeti söz konusu değildir. Tabii ki, pazarlama için ayırdığınız bir bütçeniz varsa, daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmanıza ve sosyal varlığınızı büyütmenize yardımcı olacak sosyal medya platformunun kendi ücretli reklam seçeneklerini de kullanabilirsiniz. Hayran ve takipçi sayınızı artırmaya başlamadan önce, işinize nasıl ve hangi sosyal medya platformunun fayda sağlayabileceğini anlamak da önemlidir.

Potansiyel yeni müşterilere ulaşmanızı sağlar

Sosyal medya hesaplarını ve sayfalarını ilk oluşturduğunuzda, takipçileri çekmek zor olabilir. Ne de olsa sadık müşterileriniz sosyal medyadaki kanallarınızdan haberdar olmayabilir. Ancak, insanları sosyal medyada işletmenizi beğenmeye ve takip etmeye davet etmek, birkaç hafta içinde size sağlam bir takipçi kazandırabilir. Ardından, güncellemeleriniz ilginç ve düzenliyse, bazı takipçileriniz onları arkadaşlarıyla paylaşmaya başlayacaktır. Bu da, daha fazla takipçi getirecektir. Facebook'ta bu, genellikle kullanıcıların işletme sayfası gönderilerinde arkadaşlarını etiketlemesi şeklinde de olur. Örneğin, bir kullanıcı Magna Dijital Ajans’ın sayfasındaki yeni bir postun altına yorum yapabilir. Yorum yapan kişi yoruma bir arkadaşını etiketleyebilir ve postu arkadaşına yönlendirebilir. Bu kişi sizin potansiyel yeni müşteriniz olabilir. Bu hem marka bilinirliği hem de yeni müşteriler kazanmak açısından çok önemlidir.
Sosyal medya pazarlama konusunda yardıma ihtiyacınız varsa, işinizi nasıl büyütebileceğimizi görmek için etkili bir dijital pazarlama stratejisi oluşturmak istiyorsanız bizimle hemen +90 (546) 902 39 48 numaralı telefondan temasa geçebilir ya da dijital pazarlama hizmetlerimiz hakkında bilgi alabilirsiniz.

Bir iş kişiliği oluşturur

Sosyal medya, yalnızca adınızı duyurmanın yanı sıra, işletmenize dair müşterilerinize içeriden bir bakış sunma fırsatı da verir. Paylaştığınız her şeyin cilalanmış olması gerekmez ve biraz gündelik yaşama yer vermek, takipçilerinizle bağlantı kurmanın harika yollarından biridir. Örneğin, yerel bir kafe olan yerel x kahve dükkânının şu İnstagram gönderisini ele alalım: Erken kapandıklarını duyurmak yerine, neler olup bittiğini açıklayan bir başlık ile çalışanlarının komik ve eğlenceli bir fotoğrafını paylaşmak. Bunun gibi gönderiler yalnızca müşterilerinizin görmesi için daha ilginç olmakla kalmaz, aynı zamanda standart "profesyonel" gönderilerden çok daha iyi yanıt verme eğilimindedir.

Sosyal Medya Yönetimi

Müşterilerinizle iyi ilişkiler kurmanıza yardımcı olur

Küçük işletme sahibi olarak, müşterilerinizle etkileşim kurmak için birçok fırsatınız vardır. Ve sosyal medya sayesinde işletmeniz kapalıyken dahi bunu yapabilirsiniz. Mutlu müşteriler, en sevdikleri işletmeler hakkında çevrimiçi incelemeler yazabilir ve onlara teşekkür etmek, sizi destekleyen insanlarla ilişkiler kurmanın harika bir yolu olabilir. Bu karmaşık bir süreç değildir ve “X kafesinde harika kahve yaparlar ve müşterilerinin desteğini takdir ederler” şeklinde olabilir.

Müşterileri daha iyi anlamayı sağlar

Müşterilerinizle ilişki kurarken, birçoğu inceleme ve yorum bırakacaktır. Ancak, bu yorumların hepsi %100 olumlu olmayacak hatta bazıları sayfanızda çok yeni olan insanlardan olacak. Ancak göründüklerinin aksine, bu yorumlar dahi işletmeniz için aynı derecede faydalı olacaktır. Küçük işletmeniz için sosyal medyayı kullanmaya başlayın! Küçük işletmeniz bir sosyal medyada aktif değilse, başlama zamanı gelmiş demektir. Facebook, Twitter ve İnstagram gibi platformlar, yeni müşterilere ulaşmak, bir kimliğe sahip olmak, ilişkiler kurmak ve değerli geri bildirimler almak için son derece yararlı olabilir ve bunların hepsi tamamen ücretsiz. Sosyal medyadaki varlığınız işinizi büyütmenize yardımcı oldu mu? İstediğiniz hedefe ulaşamadığınızı düşünüyorsanız Mediarossa Dijital Pazarlama Ajansı olarak işletmenizin gelişmesine yardımcı olabilecek sosyal medya pazarlama hizmetimiz ve sosyal medya uzmanı ekibimiz var. Potansiyel müşterilerinizle tanışmak ve işletmenizi büyütmek için bizimle iletişime geçebilirsiniz!